put your footprint here. ok?

Sunday, February 20, 2011

budak baru study

ibu jari kaki semua senyum. tapi kaki 'lawa' macamm...

Red fox


Hello hello hello! hahaha. Ape kabar semua? kau tanya kat siapa? mane ade orang bace la. Erm, ampun lama tak update. Aku sebok edit blog ni. Tapi tak pe la. Kang tak update susah plak kang! Lagipun tengah free ni. Takde orang kacau aku.Hari ahad macam ni biasanya aku ikut parents aku melawat adik aku yang gedik tu. Tapi minggu ni malas pulak! Waktu adik aku call tadi, dia suruh aku ikut. sebab ramai junior rindu kat aku. DUSTA kau! Lagipun aku nak take a rest jap sambil tengok cerita sherlock holmes ni. Aku tulis entry ni sebab aku terbaca entry How to: Make a really good blog entry /post  dekat blog Mr K. Satu panduan yang membina bagi aku.Ade benda yang aku tak tau, sekarang dah tau.

Big head Nak orang follow kite, aku tak suruh pun korang follow macam korang selalu tulis I follow u, u follow I. Susah nak tengok benda ni takde kat shoutmix or chatbox bloggers. Haha! kite kena la rajin rajin follow orang dengan blogwalking So, three plus one simple steps cara aku blogwalking

waiting

1. Make sure loading die tak lame.

Aku hate giler dengan blog yang loading lama lama ni. Ape masalah bila lama? Kalau lama, blog tu diISYTIHARkan obess.Jage la blog tu elok elok macam korang jaga badan korang jugak! Aku ni manusia. ade jugak tugas lain ke atas diri aku such as makan, solat, etc. Timbang la blog tu. Jangan la letak widget yang does not require! Silap silap aku tekan X terus. Malang betul. Tak sempat bace pun lagi.



 2. Baca entry
Kalau blog tu only take a few second untuk loading, then aku akan continue pada entry die.Aku akan tengok cara penulisan blog tu. Kalau part ni aku menyampah banyak dengan blog yang ubah font die jadi font yang difficult to read. Ada certain blog tu, aku tak nak la jahat sangat sampai nak tunjuk kat sini tapi mostly yang buat camni blogger yang still sekolah and great possibility, blogger tu mesti GIRL. Sebab aku pun tergerak jugak nak buat tapi aku tak buat sebab unwieldy.




 3. Tinggalkan jejak
 Aku akan terus follow dan tinggalkan komen kat chatbox die sebagai tanda aku dah blogwalking kat situ and die boleh review blog aku pulak! The most important is aku tidak akan tulis " nice blog..", " follow i, nanti i follow u balik..", etc.

    Dulu sebelum aku tekan X, kalau orang tu ade banner biasenya untuk blogger yang aku guna tutorial diorang untuk blog aku. Kire macam tanda penghargaan la konon. aku akan letak banner die kat blog aku. Kalau macam tu, penuh la blog aku dengan banner orang. Sebab? hari hari aku blogwalking cari tutorial untuk improve blog aku ni.

    Kaos LiccaSetiap kali blogwalking baru-baru ni, aku mesti bukak blog ni dan yang ni.Dua-dua best! Gempak! Banyak lagi yang comel macam Cik Epal dan Irine Nadia. Sambil aku blogwalking aku belajar banyak benda daripada diorang dan blogger lain. Espeacially blog Mr K entry die banyak buat aku berfikir. Kalau baca entry die aku rasa feel tu macam die tengah cakap dengan aku. Style die pun best. Gamba gamba dalam entry die best. Die suka pakai quotes dalam entry . Bagi certain girls mungkin tak suka die sebab dia asyik kutuk perempuan dalam most of entri dia.Apehal aku cite pasal Mr K ni? Hahah.

    Kaos Purple Entri aku memang selalu tak panjang. Aku takut panjang panjang nanti melalut plus tambah dosa plus isi hampeh je. So, terpulang la dengan cara korang kan. Blogwalking bukak tab banyak banyak ke, sama macam aku ke, tak kesah la. Tu blog korang. Aku ade banyak benda lagi nak bukak selain blog. Bukan aku sorang je pun guna internet ni. Abah aku kata " bukak tab banyak banyak effect orang lain jugak! " . Tu yang internet jadi slow tu. Belum campur yang guna wifi macam fon aku ni.Hoh! mood mak nenek telah tiba! bebel je aku ni. Esok insyaAllah aku update.Tunggu dan baca je la apa yang aku tulis nanti.Takde orang nak tunggu la. Penunggu ade la.
    Aishh seram pulak! Ok readers digest hahah! Tata. Valentine icons

    No comments:

    Post a Comment

    followers

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...