put your footprint here. ok?

Monday, February 21, 2011

Selamatkan masa hadapan


Halo halo readers semua!Little girlHari ni aku rasa tak sedap hati hati memang la tak sedap sejak minggu lepas semakin bertambah tambah. Aku asyik terfikir je pasal benda ni. Lagi lagi bila fikir result SPM dah nak keluar. Hari tu hampir je aku nak sakit jantung padahal tak pun. Action je lebih sebab diorang cakap result keluar awal. Tau tau je tu result STPM. Bukannya SPM. Malu je sape yang sebarkan kabar angin palsu lagi plastik tu. So, Alhamdulillah la.Sempat jugak buat kenduri solat hajat, yaasin, istikharah bla bla bla semua tu. At least takde la result aku tu teruk sebab amalan kurang en. Boleh la jugak aku tampung hati yang kian kosong dengan peringatan serta pengisian nih. Hahaha. Rindunye la dekat sekolah. Rase macam nak sekolah balik tapi tak nak ulang SPM. Malangnya, benda tu mustahil. Shontelle kata impossible! Dah dah! Jangan cakap banyak! Cute smiley Jom baca apa yang aku risaukan sangat tu.



 First of all. Aku minat design. Dah selidik sana sini. Aku ada dua pilihan. Choose graphic atau multimedia. Tapi, kat sini pun aku ade masalah sikit. Aku rase nak tamak, haloba, greedy atau sewaktu dengannya! Aku nak pilih dua dua. Hahaha. Nak belajar BOLEH tamak tamak men! Who cares? peduli ape en?Super cute onion So, tengok la nanti ape keputusan muktamad aku. If can, both of it.Enoughh! Kenapa aku minat design? Find out for your own, ok? Kalau aku story panjang x lebar x tinggi pun kau macam bace? kan blog kau takde orang bace? ( *emo )Hahaha.Ok. Continue.


On last 9th Jan, aku attend education fair kat KLCC. Aku ni kurang pandai jalan sorang sorang kat tempat yang sesak macam ni. Lagi lagi kat KLCC. Hahaha. Banyak hall plak tu. So, aku jalan la dengan wani memandangkan dia dah pegi semalamnya. Yang aku ingat mula mula teman another kawan yang nak ambil engineering pergi dengar talk kat KDU. Aku pun duduk dan dengar jugak. Agak lama. Tapi berbaloi la. Sebab time tu la aku dapat bayang sikit daripada sebelum tu. Jalan jalan kat booth lain. dapat banyak beg promotion..Orang dah bagi. Takkan tak amik? Zap zap zap. Dapat la lima enam beg. Antaranya, KLIUC, KDU, SEGI  INTIdogemoticon arghh! not my taste.haha! Aku pun cakap la dengan wani ( dia la yang tolong aku ),

" bawak la aku pergi booth yang ada tawarkan design. "

kazidoraemoticonWani bawak aku jalan jalan sampai Hall 3 ( kalau tak silap). Sepanjang tu, ade la jumpe Taylor's University bukan Taylor  Swift tau! Haha! Perjalanan diteruskan ke booth Lim Kok Wing betul ke aku eja ni? Gempak la! Aku macam tergamam la jugak en. Aku pun terus la isi borang. LKW pun cam best je.Ade lagi satu ni best gak! Saito . Hari tu college ni invite aku pegi open day. Tapi aku tak dapat attend. Sayang gilerr!

" wani, dekat sini takde The One Academy ke? "
" jom cari dulu! "  onigiriemoticon

Huuu~ Akhirnya bertemu jua! Inilah yang aku cari cari. tap tap tap. isi borang. intai intai karya jap. blah! Happy nyer tak terhingga, terkira, terbilang, gemilang. Erk? Dapat borang plak tu! tinggal isi je. Something interesting about it :-

  • Chairman die Ali Mohamed. * melayu kot
  • The city is your classroom  nie bukan aku yang cakap eh. Memang ade kat dalam buku die.
  • Ada cawangan dekat Penang
  • Ade link dengan UK. Aku bukan berangan  kenyataan nak belajar kat sana pun!
 
ni la TOA tu. colourful en? I like!
Erm, most of the students chinese. Malay tu, ratio die 1:3 dengan chinese.India? tak sangat kot. Majority jugak male .Perempuan mane minat sangat bidang ni. Aku je la kot! Cuba korang imagine banyak. Aku ni ladies, malay, then muslim. Nanti aku kawan dengan orang singapore, hong kong, spain, new york etc. International ok? Dapat ke aku jaga diri aku? At least bertudung plus behave plus beware in social and guys plus be storng defend dignity. Can I? Tetiba aku rase cam nak masuk LKW. Sebab? Yang aku tau la en. Ade jugak malay kat situ even bukan major. Chinese tu of course la. mane mane diorang jugak major kan? Super cute onion


Kawan aku kata, nak masuk college, masuk yang famous amous. Why? Supaya di kemudian hari korang tak akan jadi penganggur terhormat yang bersepah tu.Example macam TOA dengan LKW tu la.Itu aku no problemo langsung. The main problem is aku sekarang ni dah la tak kerja en.Income mane ' masuk ' weyh! Aku jealous betul ngan kawan kawan aku yang dah kerja. Lagi lagi dah amik lesen. Dengki aku! Dengki baik. Jangan lupa bawak aku jalan jalan! haha! Senang la kau orang. Kaya raya. Aku ni, isk isk isk. Sedih nak cerita. mushroomemoticon


mak aii!! panjangnya entri aku hari ni! pecah ekod.  girlemo


So? Aku mintak la korang bagi nasihat atau suggestion korang untuk aku di samping aku buat istikharah dahsyat dahsyat! Sudilah membantuku.girlemo I need the answer, to let it go from my mind. As soon as possible, ok? yaw yaw. Lalala yaw! Tata nasubichanemoticon



No comments:

Post a Comment

followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...