put your footprint here. ok?

Sunday, March 13, 2011

Takkan asyik nak 'gula' je, Makan garam tambah pengalaman.


Aku tak tau la nak sedih ke tak  

Semalam. Aku tak dapat updated. *bengang kot! idea mencurah curah macam hujan. Grrr. Ini semua angkara cuti sekolah yang idiot! Serius aku bengang. Ni pun bertuah je. Malangnya idea semalam tu la. Dah dibawa lari oleh ombak Tsunami. Cerita yang bakal aku cerita ni pun mungkin akan cepat basi. Ok. Sebelum basi, baik aku cerita cepat.

Form the day si gendut tu sakit telinga, aku dah menjangka situasi ini. Firasat aku kuat! Ape bendanya? Aku kena bergaduh dengan dia sebab nak guna computer uzur nih! Oh Abah! Please give me a lappy. Only me. For my own. I beg. Please~ Dah la on nak tengok cerita korea ngan indon kau tu jek! Baik kau on pakai iPhone abah je. I have a lot of work to do. Kau kalau setakat cuti nak tengok tu je, baik tak payahh! Dah la ponteng. Tak amik ujian. Geram aku. Amik kau! Keluar semua kat sini. Anak dara malas. Aku hantar jepun kangg! Indon pun tak pe. Ade Tsunami gak! Hahaha.

memang emosional di sini. Abaikan. Aku masih kakak mithali. Cakap je. Dalam hati lain. 
*selanjutnya TIADA emosi.

Hidup ni kejap dekat atas, kejap dekat bawah. Kejap cerah, kejap mendung. Kejap manis, kejap pahit. Tapi kejap kejap ni la yang mematangkan diri. Kalau hidup asyik manis je, bosan la kan? Kalau suami isteri berbaik je, tak gaduh pun, pelik jugak! Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Aku dengan adeq aku gaduh memang kasar. Tapi kitorang mesra je. Hahaha. Macam macam pe'el kitorang.

Today, first time in these two weeks aku keluar rumah. Yep. Except untuk sidai kain. Last keluar time hantar my abah pergi Oman. Sebabnya hari ni ade usrah. Kalau tak, tak keluar kot! Aku, Nadhrah dengan Kak Huda je yang datang kot! Hampeh. Agak bosan. Sebab sikit orang. Ade sorang lagi tu patutnye boleh datang, tapi sian la dia baru balek PLKN. Penat.Yang lain semua ade hal. Alang alang keluar tu pergi kenduri kahwin sekali. Usually on Sunday memang family kitorang pergi shoping. Bukan beli ape pun. Barang dapur je. Then, abah ajak pergi cari  nearest Alliance Bank untuk activekan card aku. Semangat je. Tapi tak jadi pergi pun. Huii. Sedih.

Last Friday, ni basi. Shud dah pass driving. Tumpang happy sekali. Moga moga ayah dia kasi die bawak kereta nak angkut aku amik result nanti.This 19th March pulak, Hazwani be my driver to go to the reunion. Hope so.
Kurangkan gula dalm minumann! Tibe! Promote je. :)

nota buku lali : Kenapa ramai orang buat post pasal Hikayat Merong Mahawangsa? nak carik pembaca baru? Cara nak tingkatkan trafik? Hadoii. Bagus la tu. Jeles I.




No comments:

Post a Comment

followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...